Soepel werken met Microsoft365 bij Kunstlinie

 
Niels Gudde – Hoofd Techniek Kunstlinie 

 

Wat was jullie uitdaging voordat je met DailyIT ging samenwerken? 

Er was in Kunstlinie behoefte aan een complete make-over van de (hybride) werkplekken, het netwerk in het pand, telefonie binnen en buiten het pand, op een degelijke, toegewijde,  goed gedocumenteerde wijze. 

 

Wat was je grootste zorg toen je DailyIT inhuurde? 

Zullen ze ons snel kunnen ontzorgen en passen ze in een bijzonder bedrijf als een cultuurhuis waar ICT vooral een middel is en niet een doel op zichzelf?! 

 

Wat is jouw favoriete deel van de samenwerking met DailyIT? 

Het direct communiceren met mensen die staan voor DailyIT en de adequate en accurate manier van handelen. 

 

Als je DailyIT zou aanraden bij andere cultuurinstellingen, wat zou je dan zeggen? 

Piet en Chiel van DailyIT voelen prima aan waar je zorgen liggen, gaan direct oplossend gericht te werk en komen met een consistent voorstel om ICT-beleid in je bedrijfsvoering te integreren. 

DailyIT over de samenwerking met Kunstlinie

In 2021 kruisten onze wegen die van theater en expositiecentrum Kunstlinie. Tijdens onze eerste ontmoeting schetste Kunstlinie ons een duidelijk en overtuigend beeld van hun visie, namelijk op een vernieuwende en moderne manier optimaal de vruchten te plukken van moderne IT mogelijkheden. Vervolgens hebben wij onze werkwijze en aanpak in duidelijke stappen aan Kunstlinie gepresenteerd. No-nonsense en geen kleine lettertjes. Dit bleek uiteindelijk het begin van een mooi project en een fijne samenwerking die momenteel nog steeds voortduurt.  

 

Als eerste hebben we ons gericht op één van de belangrijke speerpunten van Kunstlinie namelijk plaats en tijd onafhankelijk werken. We zijn aan de slag gegaan met een werkgroep die was samengesteld uit medewerkers van de verschillende afdelingen van Kunstlinie. Onder andere dankzij de gesprekken met deze werkgroep kregen wij een duidelijk en compleet beeld van de huidige situatie en wensen. Dit was voor ons een belangrijk onderdeel. Allereerst om er voor te kunnen zorgen dat de overgang naar Microsoft365 en Microsoft Teams uiteindelijk zo soepel en ongecompliceerd mogelijk plaats zou vinden. En ten tweede om na de migratie alle medewerkers gerichte Teams-trainingen aan te kunnen bieden. Uiteindelijk hebben we na een gedegen inventarisatie de oude netwerkomgeving van Kunstlinie succesvol gemigreerd naar Microsoft365 en Microsoft Teams. Al deze stappen hebben er nu voor gezorgd dat alle medewerkers bij Kunstlinie, thuis en onderweg, optimaal en veilig kunnen werken. 

 

Sindsdien beheren wij de huidige IT omgeving van Kunstlinie en leveren we dagelijkse ondersteuning op basis van een helder all-in concept. Zonder moeilijke IT termen of gecompliceerde werkwijzen en vol enthousiasme. Duidelijk en laagdrempelig is waar we voor staan.